Bildnachweis
(Bilder nummeriert nach Reihenfolge ihres Erscheinens im Text)
Landingpage, Nusja Jonë: courtesy Yll Çitaku und Nita Deda
Editorial: 1: Foto: Adam Szymczyk; 2: courtesy Bibliothèque nationale de France, Paris
O’Toole: 1, 5–7, 9, 11: © The Estate of Ana Mendieta Collection, L. L. C., courtesy Galerie Lelong & Co, New York; 2, 3: courtesy May Stevens, Ryan Lee Gallery, New York; 4, 8: courtesy Archiwum Akt Nowych, Warschau; 10: © Max Beckmann/VG Bild-Kunst, Bonn, 2017, Foto: The Museum of Modern Art, New York/Scala, Florence
Miller: alle Fotografien courtesy John Miller’s Taonga Māori Archive, ermöglicht durch die Unterstützung des John Miller Charitable Trust und des Te Kaiwhakāhua Website-Projekts: www.johnmiller.org.nz
Davids: alle Abbildungen courtesy Yael Davids
Böttner: alle Abbildungen courtesy Privatsammlung, Fotos: Mathias Völzke
Taylor: Foto: Diana Taylor
Gespräch Peleg: 1, 2, 5, 6: courtesy Ben Russell; 3, 4, 9, 10: courtesy Véréna Paravel und Lucien Castaing-Taylor; 7, 8, 11, 12: courtesy Rosalind Nashashibi
Bowles/Suter: 1, 3–6: Fotos: Vivian Suter; 2: Foto: Greg Haji Joannides
Ray: 1, 3, 4: State Archives of Florida, Florida Memory, Tallahassee; 2: courtesy Chris Jordan; 5: Foto: Josh Morgan
Gespräch Koskina/Szymczyk/Ammirati: 1: Foto: Roman März; 2: © Hans Haacke/VG Bild-Kunst, Bonn 2017, Foto: Mathias Völzke; 3: Foto: Yiannis Hadjiaslanis; 4, 5: Fotos: Mathias Völzke; 6: Foto: Nils Klinger
Fletcher: 1, 5–8: courtesy Bibliothèque nationale de France, Paris; 2: courtesy Tunesisches Nationalarchiv, Tunis; 3: © bpk, Kunstbibliothek – Staatliche Museen zu Berlin; 4: courtesy Benaki Museum – Ghika-Galerie, Athen; 9, 10: Foto: Osman, courtesy Fonds Beit el Bennani, Tunis
Baldwin/Davis: 1: Foto: picture alliance/AP; 2: Foto: John van Hasselt/ Corbis via Getty Images
Shibli: alle Fotografien courtesy Ahlam Shibli
Lācis/Benjamin: 1, 6: Scans aus dem Buch Artistic Arrangement of Revolutionary Festivals: Materials and Documents (1917–1932), Moskau: Iskusstvo 1984; 2, 4: courtesy RMM, Literatur- und Musikmuseum, Riga, Lettland; 3: Fotograf unbekannt; 5: Walter Benjamin Archiv, Berlin
Kishore: alle Arbeiten courtesy Seagull Foundation for the Arts, Kolkata
Textnachweis
“There Aren’t Enough Magazines …” aus Antonin Artaud: Selected Writings übersetzt aus dem Französischen von Helen Weaver. Translation copyright © 1976 by Farrar, Straus and Giroux. Reprinted by permission of Farrar, Straus and Giroux.
Zuerst erschienen in Œuvres complètes I, copyright © 1976 by Éditions Gallimard. Reprinted by permission of Georges Borchardt, Inc., for Éditions Gallimard.
“An Open Letter to My Sister, Angela Y. Davis,” von James Baldwin und “Political Prisoners, Prisons and Black Liberation,” von Angela Y. Davis aus If They Come in the Morning … Voices of Resistance, hrsg. Angela Davis, Verso Books, 2016. Abruck mit Genehmigung des Verlags.
“A Guatemalan Idyll” aus My Sister's Hand in Mine: The Collected Works of Jane Bowles by Jane Bowles. Copyright © 1943, 1946, 1948, 1949, 1954, 1966 by Jane Bowles, renewed © 1976 by Paul Bowles. Reprinted by permission of Farrar, Straus and Giroux. / Used by permission of The Wylie Agency (UK) Limited.
Auszüge aus Voyage of the Sable Venus: And Other Poems von Robin Coste Lewis, compilation copyright © 2015 by Robin Coste Lewis. Used by permission of Alfred A. Knopf, an imprint of the Knopf Doubleday Publishing Group, a division of Penguin Random House LLC. All rights reserved. / Used by permission of The Wylie Agency (UK) Limited.
Auszüge aus I’m OK, I’m Pig von Kim Hyesoon, übersetzt von Don Mee Choi, Bloodaxe Books, 2014. Abruck mit Genehmigung des Verlags.